پوست صاف و خیره کننده با اپیلاسیون موهای زائد

از بین بردن موهای زائد برای خیلی از خانم ها باعث دغدغه ذهنی آنها شده و روش های گوناگون موزدایی را تجربه کرده اند. اگر برای حضور در مراسمی آماده می شوید، موقع استفاده از لباس مجلسی مخصوصاً لباس های کوتاه داشتن پوست زیبا و صاف همراه با لطافتی منحصر به فرد، جلوه ای که در لباس دارید رو صد چندان میکنه. خب حالا اگر استفاده ازروشهای اشتباه باعث بشه موهای زبر و زمخت بوجود بیاد چی؟ روش های موقت و دائمی موزدایی از ساده ترین آنها استفاده از تیغ اصلاح هست. این روش علاوه بر ایجاد تحریک پوستی یا بروز زخم در اثر عدم دقت کافی و یا عجله، باعث افزایش مو مخصوصاً موهای زبر و خشن میشه. استفاده از کرم های موبر هم زمان بره هم موهای زبر خیلی زود شروع به روییدن میکنه. اگر بخواهید در منزل اپیلاسیون با موم گرم و یا سرد، همچنین اپیلاسیون با وکس رو انجام بدید یه کم ریخت و پاش داره. استفاده از اپیلاتور برقی و یا استفاده از آی پی الIPL یا اصطلاحاً در ایران به دستگاه لیزر دائمی هم از دیگر روش هاست.
همانطورکه گفتیم روش های موقتی از بین بردن موهای زائد انواع گوناگونی دارد و استفاده از اپیلیدی برقی یکی از این روش هاست. اپیلاتور بدین صورت عمل می کند که گیره ی موچین های آن، به سرعت موها را گرفته و از ریشه بیرون می آورند.
طبیعتاً این روش دردناک هم هست، اما بعد از استفاده ی مداوم از آن، این درد کمتر می شود. استفاده از اپی لیدی ۳ تا ۴ هفته پوستی صاف و جذاب رو به شما می دهد.
قبل از اپیلاسیون
۲۴ ساعت قبل برای اپیلاسیون برنامه ریزی کنید تا بهترین نتیجه و زیباترین پوست را داشته باشید. بهترین موقع استفاده از اپی¬لیدی¬ها عصر یا شب می باشد، تا بعد از آن پوست فرصت کافی برای استراحت داشته باشد. بعد از اپیلاسیون استحمام با آب ولرم و سپس استفاده از لوسیون یا شیربدن التهاب ناشی از اپیلاسیون را از بین می برد.
چطور شروع کنیم؟
در مورد نحوه نگه داشتن اپیلاتور بیش از حد استرس نداشته باشید ، باید طبیعی باشد. همچنین می توانید پوست خود را با دست دیگر محکم بکشید تا اپیلاتور به راحتی روی آن حرکت کند.
اپیلاتور را به هنگام اصلاح به صورت عمود( ۹۰ درجه) بر روی سطح پوست خلاف جهت رویش مو استفاده کنید و بر سطح پوست خم و راست و یا فشار ندهید، آهسته! موکن را با سرعت روی موضع حرکت ندهید. حدوداً ۱۵ ثانیه از مچ پا تا زانو بکشید. خیلی سریع رفتن، باعث جا افتادن و یا شکستن موها می شود که ممکن است به موهای زائد منجر شود.

فروشگاه اینترنتی پلازا www.plaza-co.com

۴٫در صورتی که استفاده از اپیلاتور(موکن) دردآور باشد می¬توانید از ژل یخ یا کیسه یخ استفاده نمائید.همچنین ماساژور نصب شده روی سری موکن-در مدل های دارای ماساژور- باعث کاهش درد می گردد.
۵٫ موزدایی با استفاده از کف اصلاح یا زیر دوش آب نیز باعث کاهش درد می گردد، این روش ها را فقط با استفاده از مدلهای کاملاً ضدآب می توانید انجام دهید.
فروشگاه اینترنتی پلازا www.plaza-co.com
موتراش(شیور)
در مدل های دارای موتراش(شیور) که روی آن توری دارد، دارای یک تیغ کناری به نام خط زن می باشد که اول باید با خط زن، موهای بلند را کوتاه نموده سپس با قسمت توری¬دار آن پوست را خالی از مو و صاف نمائید.در صورتیکه استفاده از اپیلاتور برای نواحی حساس بدن مثل زیر بغل یا ناحیه تناسلی برای شما دردناک باشد، استفاده از شیور توصیه می شود. علاوه بر این، برای کسانی که به تیغ اصلاح حساسیت دارند یا ممکن است ایجاد زخم کند، استفاده از شیور برای نواحی حساس بدن توصیه می شود.
اپی لیدی باعث تیرگی پوست یا موی زیرپوستی می‌شود؟
در پوست ما سلو‌ل‌های رنگدانه‌ای وجود دارد که باعث ایجاد رنگ پوست می‌شوند و هر التهاب در پوست می‌تواند باعث تحریک این سلول‌های رنگدانه‌ای برای ساخت رنگدانه و تجمع در محل التهاب شود که از آن به‌عنوان افزایش رنگ پس از التهاب (PIH) نام می‌بریم.در کسانی که پوست‌های تیره (گندمی یا سبزه) دارند احتمال بروز این پدیده افزایش می‌یابد.
فروشگاه اینترنتی پلازا www.plaza-co.com
جلوگیری از تیرگی پوست
همانطور که گفته شد بهترین موقع استفاده از اپی¬لیدی¬ها عصر یا شب می باشد، تا بعد از آن پوست فرصت کافی برای استراحت داشته باشد. بعد از اپیلاسیون، از هیچ کرم یا محلولی به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه استفاده نکنید. چون در این مدت ساقه مو باز است و اگر از کرم استفاده شود، این منافذ مسدود می شود و باعث تیرگی در نقاط ریشه مو شده و همینطور باعث رشد موهای زیر پوستی یا درون روییده میشه.بعد از اپیلاسیون استحمام با آب ولرم و سپس استفاده از لوسیون یا شیربدن التهاب ناشی از اپیلاسیون را از بین می برد.
اپی‌لیدی خودبه‌خود نمی‌تواند باعث تیره‌تر شدن پوست شود، ولی اگر توصیه‌های گفته شده بعد از اپیلاسیون رعایت نشود، به‌خصوص در افراد با پوست گندمی و سبزه و در مناطق زیر بغل، کشاله ران و واژینال (تناسلی) که معمولا تیره‌تر از بقیه قسمت‌ها هستند، تحریک ایجاد شده به وسیله اپی‌لیدی با مکانیسم ذکرشده در درازمدت می‌تواند عامل تیره‌تر شدن این قسمت‌ها شود.
طرز صحیح استفاده از اپیلاتور جهت جلوگیری از تیرگی پوست
استفاده از دستگاه های باکیفیت
استفاده زود به زود(هر ده روز یکبار)
اگر موی بدن بلند شده دو سه روز قبل شیو کنید.
۳۰ تا ۶۰ دقیقه بعد از اپیلاسیون یک حمام با آب ولرم
استفاده از لوسیون ها یا شیر بدن
چند روز قبل از اپیلاسیون پوست را لایه برداری کنید. روز اپیلاسیون اصلاً این کار رو نکنید.
برای شروع از سرعت پایین دستگاه استفاده کنید.
بعد از اپیلاسیون از ماسک مواد طبیعی مثل آلوئه ورا یا خیار استفاده کنید.
فروشگاه اینترنتی پلازا www.plaza-co.com
موی زیرپوستی
در مورد تاثیر اپی‌لیدی در ایجاد مو‌های زیر پوستی هم باید گفت جهت رویش مو در هر فرد مانند دیگر صفات ژنتیکی‌اش تاحدی با دیگران تفاوت دارد. در بعضی افراد، خواب مو‌ها به نحوی است که در ابتدای رویش که از سطح پوست خارج می‌شوند، داخل پوست به صورت افقی یا نزدیک به افقی رشد می‌کنند و کراتین مو باعث واکنش پوست به آن و ایجاد التهاب می‌شود.
توصیه می‌شود چنین افرادی از روش‌هایی برای از بین بردن مو‌های زائد استفاده کنند که مو‌ها از ته کنده نشوند و مقدار کمی از سر مو از سطح پوست بیرون باشد؛ بنابراین استفاده از اپی‌لیدی به دلیل اینکه مو‌ها را از ریشه خارج می‌کند، هنگام رشد مجدد در افراد مستعد می‌تواند باعث رویش مو به صورت زیرپوستی شود، ولی این امر شامل همه افراد استفاده‌کننده از اپی‌لیدی نمی‌شود.
نکات مهم درباره نگهداری از دستگاه
۱-لطفاً قبل از استفاده، چرخ دنده روی دستگاه اصلی و چرخ دنده¬های زیر سری موکن، موتراش(شیور) و … را با مقدار کمی گریس یا وازلین چرب نمائید تا از شکستگی و یا صدای احتمالی چرخ دنده¬ها جلوگیری کنید. با این کار هم دستگاه روان تر و کم صدا تر کار کرده و هم طول عمر چرخ دنده ها بیشتر می شود.
۲- هر دستگاه اپی لیدی حداکثر ۲ سال یکبار سرویس نیاز دارد. با سرویس به موقع عمر دستگاه را طولانی تر کنید.
۳-در صورتی که اپی¬لیدی شما شارژی ¬باشد بایستی شارژ مجدد را پس از پایان شارژ انجام دهید تا طول عمر باتری دستگاه بیشتر شود.
۴-اپی¬لیدی¬های شارژی را در جای مرطوب استفاده ننمائید تا رطوبت بر روی مدار آن تاثیر منفی نگذارد. فقط در صورتی که کاملاً ضدآب باشد می توان در حمام، با کف اصلاح یا زیر دوش استفاده نمود.
۵-برای پاک کردن توری موتراش(شیور) از فرچه کشیدن استفاده نکنید زیرا باعث پارگی آن می¬شود.بهترین راه این است که درپوش شیور را از روی پایه جدا کنید و آهسته کنار کاسه روشویی بزنید یا با فوت کردن موها را از توری خارج کنید. همچنین می توانید کمی مایع دستشویی یا کف اصلاح روی توری شیور ریخته و به آرامی بشوئید بطوریکه روی توری فشار نیاورید. بعد از خشک شدن آن را روی پایه جا بزنید.
۶-از تابانیدن سیم دور آداپتور یا دستگاه جداً خودداری کنید زیرا باعث قطع شدن از قسمت انتهای سیم یا اتصال برق می شود.

فروشگاه اینترنتی پلازا www.plaza-co.com
حالا میشه گفت که استفاده از اپیلاتورها بسیار آسان است؛ آن را به برق می‌زنید و روی قسمتی که مو داره می‌کشید تا مو‌ها را از ریشه در‌آره. با استفاده از این دستگاه به مرور ضخامت مو‌ها کمتر و رشدش کندتر خواهد شد. رشد مو‌ها بین ۳ تا ۴ هفته کندتر می‌شود. مو‌های جدید نسبت به مو‌های قبل نرم‌تر و نازک‌تر می‌رویند. درد آن در مقایسه با اپیلاسیون (کندن مو با موم یا وکس) کمتر است. دستگاه اپی‌لیدی را یک بار تهیه می‌کنید و می‌توانید تا مدت‌ها از آن استفاده کنید، اما اصلاح با موم یا وکس به تنهایی سخته و یه کم ریخت و پاش داره و اگر به مراکز اپیلاسیون هم بروید، باید هزینه‌ای بپردازید. علاوه بر آن، همیشه در دسترس نیست.
فروشگاه اینترنتی پلازا از شما درخواست دارد چنانچه تجربه، نقد و بررسی و یا پیشنهادی در مورد مقاله بالا دارید آن را در قسمت نقد و بررسی ثبت نموده و در صورت رضایت، این صفحه را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.
منبع: BRAUN

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.